logo

De jaarlijkse gezamenlijke vergadering van bestuur en leden van de vereniging UNITAS is gehouden op 12 april 2019. Daarbij is het "Rapport inzake de Jaarrekening 2018" na eerdere controle door GBA Accountants & Adviseurs, goedgekeurd. Tevens is de finaciële situatie van de Vereniging en het beleggingsbeleid besproken.

Tijdens de jaarvergadering van 12 april 2019  is het besluit genomen om € 98.500 subsidie toe te kennen, verdeeld over de volgende PKN-gemeenten:

De Gereformeerde Kerk te Andel, de Hervormde Gemeente te Rijswijk(NB) en de Protestantse gemeenten Valkenswaard, Bergeijk, Geertruidenberg, St. Michielsgestel en Terheijden-Wagenberg.

De jaarvergadering 2020 is wegens Corona-maatregelen tweemaal verzet. Uiteindelijk vond er een online vergadering plaats op 6  november 2020.

In deze vergadering is de heer Van Sandick afgetreden als voorzitter. De heer Van der Vlek is statutair afgetreden en is bereid gevonden lid te blijven van Vereniging Unitas. Als waarnemend voorzitter is mevrouw Eugster-van Bergeijk  benoemd. Als nieuw bestuurslid mogen wij mevrouw Ds. Bloemert verwelkomen. Vereniging Unitas is veel dank verschuldigd voor de bijdragen welke beide heren hebben geleverd  ten behoeve van  de PKN-gemeenten. Met beide dames als vervangers mag Vereniging Unitas zich zeer gelukkig prijzen.

Momenteel is er nog een vacature bestuurslid en een vacature gewoon lid.

In de vergadering  van 6 november 2020 is besloten om € 96.000 aan subsidies toe te kennen. Bijdragen werden verleend aan projecten binnen de  Hervormde gemeenten Dinteloord, Eethen-Drongelen en 's Grevelduin en Vrijhoeve-Capelle alsmede aan de Protestantse Gemeenten te Dinther ca, Grave, Maas-Heuvelland, Oosterhout, Prinsenbeek, Vlijmen-Hedikhuizen en Weert-Budel.

Door het achterblijven van aanvragen werd er in 2018  € 6.500 uitgekeerd.

In  2017 is in totaal € 64.000 subsidie verleend.

Ter vergelijking: in 2016 werd er € 80.000 toegekend aan  PKN-gemeenten.

Uit een recente opstelling is gebleken dat er vanaf  2000 tot en met 2020 totaal € 1.399.956 aan subsidies is toegekend aan PKN-gemeenten.

De elders op deze site opgenomen Jaarrekening 2019 is inmiddels goedgekeurd in de jaarvergadering, gehouden op 6 november 2020.